مکاسب طلاب اصفهان

مرکز مبادلات طلاب اصفهان

مرکز مبادلات طلاب اصفهان

   قابل توجه طلاب عزیز

  شما  می توانید  محصولات

 و خدمات خود را با پرداخت

  هزینه اندک  تبلیغ نمایند.

 ---------------------------------

  

 



آگهی خرید و فروش : منزل ،مسکن ، زمین ، اجاره ، موبایل ، کامپیوتر، لپ تاپ ، موتورسیکلت ، ماشین ، لوازم خانگی و .......
حدیث هفته
کلام بزرگان
آخرين خریدو فروش
۲۰ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۳۴

فاطمیه س

حضرت فاطمه(س) الگویی برای همه
 
یکی از چیزهایی که در قرآن به آن تأکید شده، لزوم الگوگیری و الگوپذیری از زندگی اولیاء الهی است. قرآن کریم پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را الگوی شایسته­ی مؤمنان معرفی می­کند:
«لَقَد کانَ لکُم فی رسولِ اللهِ أسوهٌ حسنهٌ لمَن کانَ یَرجُو اللهَ و الیومَ الاخر و ذَکَر الله کَثِیراً»[1]
مسلّماً براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نیکویى است، براى آنها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد مى‏کنند.
اسوه‌پذیری از پیامبر، صفت نیکویی است که هرکسی به آن متصف نمی­شود؛ بلکه مؤمنانی به این صفت پسندیده نائل می­شوند که ایمانی راستین به خدا و روز قیامت داشته باشند. کسانی که دل در گرو عشق خداوند دارند، با تأسّی از پیامبر او را الگوی خود قرار می­دهند.[2] مسلما الگوگیری و الگوپذیری یکی از چیزهایی است که در زندگی هر فردی تاثیرگذار است و نقش به‌سزایی را ایفاء می­کند. چه بسا با یک الگوی صحیح، زندگی انسان تغییر کند و زمینه اعتلای فرد را موجب شود. همچنانکه در مقابل الگوی نامناسب، زمینه انحطاط و سقوط یک فرد و بلکه بالاتر جامعه­ای را فراهم می­آورد؛ به‌همین جهت در اسلام بر این نکته تاکید شده که انسان زندگی و راه و روش بندگان صالح خداوند را سرمشق و الگوی خود قرار دهد. در این میان، نقش حضرت فاطمه(س) به‌عنوان الگو حائز اهمیت است. زندگی فردی و اجتماعی حضرت زهرا می­تواند الگوی مناسبی برای ما باشد. فاطمه(س) در زندگی کوتاه خود تبلور بندگی و عبودیت خداوند بود و با بندگی و عبادت خود به مقام قرب الهی دست یافته بود.
حضرت زهرا الگوی همه مؤمنین، اعم از زن و مرد است؛ حتی اهل‌بیت و ائمه هدی نیز ایشان را الگوی کامل خود می‌دانستند. آن حضرت در همه ابعاد انسانی (معنویت، علم، زندگی این جهانی، تربیت خانواده، همسرداری، رسیدگی به امور بندگان خدا، مبارزه و جهاد در راه خدا، مبارزه با ظلم، دفاع از مظلوم، دفاع از ولایت، تحمل مصائب دنیوی، پایبندی به اعتقادات و فرامین الهی، اطاعت از ولی امر مسلمین و ...) می‌تواند الگوی کامل و شایسته‌ای برای بشریت، مسلمانان و مؤمنین در جامعه امروزی باشد.


[1] -احزاب/21
[2] -  مصباح یزدی، محمد تقی، جامی از زلال کوثر، قم، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، چاپ دوم، 1381هش، ص74

به نقل از :  http://www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=37608
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین خرید و فروش ها